209-08-10 "you are simply the best"

jag funderade på en grej, J.K.Rowling måste käna groteska summor på Harry Potter, jag menar, böckerna, filmerna, allt har ju gjort succe över hela världen. fast sen funderade jag oxå på hur hon kan ha kommit på allt. de e ju magiska trollformler hit o obrytbara hemliga löften hit o mörka sidan med mörk trolldom med han-som-inte-får-nämnas-vid-namn.... antingen har hon ju asbra fantasi eller så e hon smått sinnessjuk...

fast hon har lyckats, ja är fast i både böckerna o filmerna. har sett den som går på bio nu, Harry Potter och halvblodsprinsen. det är något visst med film, eftersom jag har läst böckerna så vet jag ju vad som ska hända. endock blir jag ändå rörd när de är kärlek, lika rädd när de är dödsätare som hoppar fram ur intet, och de trillar tillochmed en liten tår nerför kinden när Dumbeldore dör på slutet, även fast jag visste så väl att han skulle dö.

i övrigt en väldigt bra film (såklart, böckerna är ju asbra så kan de bli annat) de skulle tydligen vara 50 fel eller nåt sånt i filmen har jag hört men de tänkte inte jag på i alla fall, de kanske man hittar om man analyserar den. men de ska vi ju inte göra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0